Sunday, July 1, 2012

လူရဟႏၱာမ်ား (၀ိမုတၱိရဲ႕ အဓိပၸာယ္အက်ယ္ သိလိုသူအတြက္)

`လူ၀တ္ဘ၀ျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္း´ ေခါင္းစီးျဖင့္ စာေရးမိေလရာ လူ၀တ္ဘ၀ျဖင့္ ရဟႏၲာျဖစ္သူမ်ားကလည္း ၀င္လာၾကသည္။ ယင္းပုဂၢဳိလ္တို႔အေၾကာင္းကို ေက်ာ္ၿပီးျဖစ္ေအာင္ လူ၀တ္ဘ၀ျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းဟုပင္ ေခါင္းစီးတင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လူ၀တ္ဘ၀ျဖင့္ ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီး ရဟန္းျပဳကာ သာသနာျပဳေတာ္မူၿပီးမွ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသူမ်ားကို မဆိုလိုေၾကာင္း ထင္ရွားေစၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း လူ၀တ္ဘ၀ျဖင့္ ရဟႏၲာျဖစ္သူမ်ားကိုပါ ေလ့လာရေသာေၾကာင့္ ေတြ႕လာရသည့္ အခ်က္အလက္အခ်ဳိ႕ကို ေရးခ်င္လာပါသည္။


`ရဟန္းတို႔ တရားေျခာက္မ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တပုႆသူႂကြယ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၌ ဆံုးျဖတ္ျခင္းသို႔ ေရာက္၏။ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ကို ျမင္၍ မ်က္ေမွာက္ျပဳေန၏။ ထိုတရားေျခာက္မ်ဳိးကား ဘုရား၌ ယံုၾကည္မႈ၊ တရား၌ ယံုၾကည္မႈ၊ သံဃာ၌ ယံုၾကည္မႈ၊ ျမတ္ေသာသီလ ရွိမႈ၊ ျမတ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ ရွိမႈႏွင့္ ျမတ္ေသာ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္မႈ (အရဟတၱဖိုလ္) တို႔ ျဖစ္၏။ (အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ဆကၠနိပါတ္၊ သာမည၀ဂ္၊ တပုႆသုတ္။)


ထို႔အတူ ဘာလိက၊ အနာထပိဏ္၊ စိတၱ၊ အာဠ၀က၊ မဟာနာမ္၊ နကုလပိတာ၊ ေမ႑က စေသာ အျခား ဥပါသကာ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ေယာက္တို႔သည္လည္း အရဟတၱဖိုလ္၌တည္၍ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူ၏။ (အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ဆကၠနိပါတ္၊ သာမည၀ဂ္၊ ဘလႅိကာဒိသုတ္။)

ဗုဒၶလက္ထက္က ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္ ေယာက်္ား-မိန္းမတို႔ႏွင့္ ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ အသိအမွတ္ျပဳေသာ လူရဟႏၲာပုဂၢဳိလ္ ၁၇-ဦးသည္လည္း မိမိတို႔၏ လူမႈကိစၥ တာ၀န္လုပ္ငန္းမ်ားကို ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္ေနၾကမည္ျဖစ္၏။

အထက္ကေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ႐ုရွားပညာရွင္ ေဒါက္တာဆာခေရာ့(ဖ) ကဲ့သို႔ အရိယာဂုဏ္အဂၤါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာပုဂၢဳိလ္မ်ား ကမၻာအရပ္ရပ္၌ ရွိေပလိမ့္မည္´

အထက္ပါ စာတို႔ကို ]]ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ}} စာအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ (၂၅၆-၄၁၈) တို႔၌ ေတြ႕ရပါသည္။

ဤစာကိုေတြ႕ရေသာအခါ အလြန္ အံ့ၾသသြားပါသည္။ အနာထပိဏ္သည္ ေသာတာပန္၊ မဟာနာမ္သည္ အနာဂါမ္ စသည္ျဖင့္ ထင္ရွားၾကသည္သာ မဟုတ္ပါေလာ။ အရဟတၱဖိုလ္၌ မတည္ၾကေပ။

သို႔ျဖစ္၍ ၎စာကို မယံုႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ရပါေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း က်မ္းညႊန္းပါဠိေတာ္ ကို မၾကည့္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမွားဟုလည္း မဆို၀ံ့ပါ။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ဖတ္မိေသာအခါ ပါဠိေတာ္ကို ရွာၾကည့္ျဖစ္သြားပါသည္။

အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ ဒုတိယတြဲ၊ စာမ်က္ႏွာ (၃၉၂) မွာ တပုႆသုတၱ၊ ဘလႅိကာဒိသုတၱတို႔ ရွိၾကသည္။

`တပုႆ၊ ဘလႅိက၊ သုဒတၱ၊ စိတၱ၊ ဟတၳက၊ မဟာနာမ၊ ဥဂၢ၊ ဥဂၢတ၊ သူရမၺ႒၊ ဇီ၀က၊ နကုလပိတာ၊ တ၀ကဏၰိက၊ ပူရဏ၊ ဣသိဒတၱ၊ သႏၶာန၊ ၀ိစယ၊ ၀ိဇယမာဟိက၊ ေမ႑က၊ ၀ါေသ႒၊ အရိ႒၊ သာရဂၢ အမည္ရွိ ဥပါသကာ ၂၁-ေယာက္တို႔သည္ (ဗုေဒၶ အေ၀စၥပၸသာဒ၊ ဓေမၼ အေ၀စၥပၸသာဒ၊ သံေဃ အေ၀စၥပၸသာဒ၊ အရိယသီလ၊ အရိယဉာဏ၊ အရိယ၀ိမုတၱိ) တရားေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရား၌ ဆံုးျဖတ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ၾက၏။ နိဗၺာန္ကို ျမင္သည္ျဖစ္၍ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ေနၾက၏´ ဟု ေတြ႕ရပါသည္။

ပါဠိေတာ္မွာ အရိယ၀ိမုတၱိဟုသာ ပါေသာေၾကာင့္ `အရဟတၱဖိုလ္၌တည္၍ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူ၏´ ဟူေသာစကားသည္ မွန္သလိုလိုပင္ ရွိေနျပန္သည္။

အထက္ပါ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္အထိ အသီးသီး ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ရဟႏၲာမျဖစ္ေၾကာင္းကား ထင္ရွားလွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အ႒ကထာကိုပါ ဖတ္ရျပန္ပါသည္။

အဂၤုတၱိဳရ္အ႒ကထာ တတိယတြဲ၊ စာမ်က္ႏွာ (၁၄၂) မွာ `အရိယသီလအရ အျပစ္ကင္းေသာ ေလာကုတၱရာသီလ၊ အရိယဉာဏအရ ပစၥေ၀ကၡဏဉာဏ္၊ အရိယ၀ိမုတၱိအရ ေသခဖလ၀ိမုတၱိ´ ဟူ၍ ဖြင့္ျပထားသည္။ ဤအ႒ကထာလာ `ေသခဖလ ၀ိမုတၱိ´ ဟူေသာ စကားလံုးသည္ အလြန္ အေရးႀကီးပါေပသည္။

ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္တို႔ကို ေသခ (ေသကၡ) ဟု ေခၚသည္။ အရဟတၱဖိုလ္ဉာဏ္ရွိသူ ျမတ္ဗုဒၶ၊ ပေစၥကဗုဒၶ၊ အရဟႏၲတို႔ကိုို အေသခ (အေသကၡ) ဟု ေခၚသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ပါဠိေတာ္လာ အရိယ၀ိမုတၱိဆိုသည္မွာ အရဟတၱဖိုလ္ မဟုတ္။ ေအာက္ဖိုလ္သံုးပါးတို႔သာ ဟူ၍ အမွန္ကို သိရပါသည္။

အထက္ပါ အ႒ကထာကို ေတြ႕ရေတာ့မွ သံသယရွင္းသြားပါသည္။ ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒက်မ္း၊ စာမ်က္ႏွာ (၂၅၆-၄၁၈) ပါ ဘာသာျပန္စကားထဲက (အရဟတၱဖိုလ္တို႔ ျဖစ္၏။ အရဟတၱဖိုလ္၌ တည္၍) ဟူေသာ စကားလံုးမ်ားသည္ အမွားသန္႔သန္႔မ်ားတည္းဟုလည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏုိင္ျခင္း ျဖစ္လာပါသည္။
ပါဠိေတာ္ကိုို ဘာသာျပန္သည္ဟု ဆိုကာ က်မ္းညႊန္းျပထားေသာ္လည္း တတ္ကြၽမ္းသူျပန္ေသာ္သာ မွန္ရာေပလိမ့္မည္။ အရိယ၀ိမုတၱိသည္ ေသခ၀ိမုတၱိ၊ အေသခ၀ိမုတၱိဟု ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။ ထိုႏွစ္မ်ဳိး၌လည္း ေသခ၀ိမုတၱိ (၁၄) ပါး၊ အေသခ၀ိမုတၱိ (၂) ပါးဟု ကြဲျပားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ ပညာရွင္အခ်ဳိ႕သည္ ၀ိမုတၱိဟု ျမင္ရလွ်င္ နိဗၺာန္၊ သို႔မဟုတ္ အရဟတၱဖိုလ္ဟုခ်ည္း အနက္ထင္ေနတတ္ၾကပါသည္။

ေသာတာပတၱိ မဂ္ဉာဏ္သည္လည္း ၀ိမုတၱိ၊ ၎င္း၏အာ႐ံုျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သည္လည္း ၀ိမုတၱိ၊ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ဉာဏ္သည္လည္း ၀ိမုတၱိ၊ ၎၏အာ႐ံုျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သည္လည္း ၀ိမုတၱိ (သကဒါဂါမိ မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္-၀ိမုတၱိေလးပါး၊ အနာဂါမိ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္-၀ိမုတၱိေလးပါး) တို႔ကိုမူ သတိမျပဳမိတတ္ၾကေပ။

ဤ၀ိမုတၱိ (၁၂) ပါးတို႔တြင္ မဂ္ဉာဏ္သံုးပါးတို႔ကို ေသခမဂၢ၀ိမုတၱိ၊ ဖိုလ္ဉာဏ္သံုးပါးတို႔ကို ေသခဖလ၀ိမုတၱိဟု ေခၚသည္။ ၎မဂ္ဖိုလ္ေျခာက္ပါးတို႔၏ အာ႐ံုျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ေသခ၀ိမုတၱိဟု ေခၚပါသည္။

အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္လာ တပုႆသုတၱ၊ ဘလိႅကာဒိသုတၱတို႔မွာ ယူရမည့္ ၀ိမုတၱိဟူသည္ကား အ႒ကထာလာသည့္အတိုင္း ေသခဖလ၀ိမုတၱိသာ ျဖစ္ပါသည္။ (ေသကၡ-ေသခ။ ႏွစ္ပုဒ္စလံုး အမွန္။ အနက္တူ။)

ဆိုလိုသည္မွာ `တပုႆ၊ ဘလႅိက စေသာ အရိယာတို႔သည္ မိမိတို႔ ရရွိထားသည့္ ဖိုလ္၌တည္၍ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳကာ ေနၾက၏´ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ဖန္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္သည္လည္း ၀ိမုတၱိ၊ ၎၏အာ႐ံုျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သည္လည္း ၀ိမုတၱိ။ ဤ၀ိမုတၱိႏွစ္ပါးသည္လည္း ေသခ၀ိမုတၱိသာတည္း။ ထို႔ျပင္ အရဟတၱဖိုလ္ဉာဏ္သည္လည္း ၀ိမုတၱိ၊ ၎င္း၏အာ႐ံုျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သည္လည္း ၀ိမုတၱိပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤ၀ိမုတၱိႏွစ္ပါးကို အေသခ၀ိမုတၱိဟု ေခၚပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္အခ်ဳိ႕သည္ ၀ိမုတၱိဟုဆိုလွ်င္ ဤ၀ိမုတၱိ (အထြတ္အထိပ္) ကိုသာ သိၾက ျမင္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဆင္ျခင္ဘဲ ဘာသာျပန္မိၾကရွာေပသည္။

အဓိပၸာယ္ ထြက္လာသည္မွာ `ေသာတာပန္ျဖစ္ေသာ တပုႆ၊ အနာထပိဏ္ စေသာ ေအာက္ဖလ႒ာန္ အရိယာတို႔သည္ (အရဟတၱဖိုလ္၌ တည္၍) နိဗၺာန္ကိုအာ႐ံုျပဳ၍ ေနၾက၏´ ဟု ျဖစ္လာရေပေတာ့သည္။ မွားလွေပစြ။

ဤသို႔ေသာအမွားႀကီးကို ေတြ႕ရေသာအခါ စာေရးရလွ်င္ ေကာင္းမည္ေလာဟု ဆင္ျခင္မိပါသည္။ `ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ´ က်မ္းဆရာသည္ တပုႆသုတၱ၊ ဘလႅိကာဒိသုတၱတို႔မွာ ကုိယ္တိုင္ပင္ ဘာသာျပန္ျခင္းေလေလာ-ဟုလည္း စူးစမ္းလိုစိတ္ ေပၚလာျပန္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္ ဒုတိယတြဲ၊ စာမ်က္ႏွာ(၄၉၆) ကို ၾကည့္မိပါသည္။

`ရဟန္းတို႔ (ပ) ျမတ္ေသာ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္မႈ (အရဟတၱဖိုလ္) တို႔တည္း´ ဟု ေတြ႕ရပါသည္။

ေၾသာ္...ပိဋကတ္ဘာသာျပန္ဆရာႀကီးမ်ားလည္း အ႒ကထာကို မၾကည့္ဘဲ ျပန္ထားၾကပါသလား-ဟူ၍။
အထက္ပါ ဘာသာျပန္ကုိ ေတြ႕ရေသာအခါ အလြန္ အံ့အားသင့္ရပါေတာ့သည္။ စိတ္ထိခိုက္ျခင္းလည္း အႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ရပါေတာ့သည္။

`ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ´ က်မ္းႀကီးအတြက္ သက္ေသခံ ျဖစ္ေနရွာၿပီဟူ၍...။ မွန္၏။ ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒက်မ္းႀကီးသည္ ဤကဲ့သို႔ေသာ အမွားမ်ားကို ကမၻာပတ္ၿပီး ရွာသည္။ ေတြ႕ၿပီဆိုလွ်င္ အမွန္ဟုယူသည္။ ထို႔ေနာက္...

ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္သံုးပံုလာ တရားတို႔ကို ပါဠိေတာ္ေရာ အ႒ကထာေတြ ဋီကာေတြပါ ဖ်က္ဆီးပါေတာ့သည္။ ဥပမာျပပါအံ့။

သိကၡာပုဒ္ ၂၂၇-ခု ျဖစ္လာျခင္းမွာ ေသခိယသိကၡာပုဒ္မ်ား ေပါင္းထည့္ထားျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္ရွိ၏။ ပါဠိပါတိေမာက္ကို တ႐ုတ္-တိဗက္ ပါတိေမာက္မ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာေသာ ပညာရွင္တို႔က `ေသခိယမ်ားသည္ မူလက မပါ၀င္ဘဲ ေနာက္မွ ထည့္သြင္းထားေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ား ျဖစ္သည္´ ဟု ယူဆၾက၏။ (ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ၊ စာ-၃၀၅။)

အေနာက္တုိင္း ပါဠိပညာရွင္တို႔၏ အျမင္အားျဖင့္ `အဘိဓမၼာသည္ ေနာက္မွ ေပၚေပါက္လာေသာ ပိဋကတ္အစြယ္အပြား ျဖစ္၍ သုတၱႏၲပိဋကထက္ ပိုမိုထူးျခားနက္နဲသည္ မဟုတ္ေခ်။´(ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ၊ စာ-၂၀။)

ဤနမူနာႏွစ္ခုမွ်ျဖင့္ပင္ လံုေလာက္ပါသည္။ ေသခိယ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ပညတ္ေၾကာင္း ၀ိနည္းအ႒ကထာမ်ားမွာ ေသခ်ာလာပါသည္။ အဘိဓမၼာကို ျမတ္ဗုဒၶေဟာေၾကာင္းလည္း တရားေတာ္ပမာဏကပင္ သက္ေသခံပါၿပီ။ `ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ´ ဆရာသည္ ကမၻာပတ္၍ အမွားရွာၿပီးလွ်င္ ၎အမွားကိုပင္ အမွန္ထင္ေအာင္ ေရးေလ့ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။

`ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ´ က်မ္းျပဳဆရာသည္ အဂၤုတၱိဳရ္ျမန္မာျပန္၏ အမွားကို ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံထားၿပီး လူရဟႏၲာ မ်ားစြာရွိေၾကာင္း ေရး႐ံုမွ်မကေသးဘဲ ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ ေဒါက္တာဆာခေရာ့(ဖ) ကဲ့သို႔ေသာ အရိယာမ်ား ရွိေနဦးမည္ဟုပင္ ဆိုပါေပသည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အမွန္တရားကို ဂုဏ္ဖ်က္သည့္ စကားေပတည္း။

မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ျမတ္နိဗၺာန္တို႔သည္ အရိယာတရား ေလာကုတၱရာတရား ျဖစ္ၾကသည္။ ဤတရားတို႔သည္ ဗုဒၶသာ၀က-ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွ တစ္ပါးေသာသူတို႔၌ လံုး၀မျဖစ္ၾကေခ်။ မွန္၏။ ထိုထိုပုဂၢဳိလ္တို႔မွာ မဂၢင္ရွစ္ပါးေခၚ မဇၩိမပဋိပဒါ မရွိၾကေခ်။ မဂၢင္မရွိလွ်င္ ေလာကုတၱရာ မရွိ။ အရိယာမျဖစ္ေကာင္း။

ထို႔ေၾကာင့္ သုတ္မဟာ၀ါပါဠိေတာ္ (စာ-၁၂၅) ရွိ ဆပါဒယုတၱ ဂါထာအဆံုး၌ -

`ဣေတာ ဗဟိဒၶါ သမေဏာပိ နတၳိ´ ဟု လာရွိ၍ ၎အ႒ကထာ (စာ-၁၈၁) ၌ -

`ငါဘုရား၏ သာသနာေတာ္မွ ျပင္ပ၌ ၀ိပႆကရဟန္းလည္း မရွိ၍ ေသာတာပန္ရဟန္းလည္း မရွိ။ (ရဟႏၲာလည္း မရွိ) ဟူ၍ ဆိုလုိသည္´ ဟု ဖြင့္ျပထားပါသည္။

ဓမၼပဒပါဠိေတာ္၊ မလ၀ဂ္မွာလည္း -

`အာကာေသ၀ ပဒံ နတိၳိ၊ သမေဏာ နတၳိ ဗာဟိေရ´ ဟူ၍ လာရွိပါသည္။

`ေကာင္းကင္၌ ေျခရာသည္ မရွိွသကဲ့သို႔ ဤသာသနာေတာ္မွ အပ ျဖစ္ေသာ ဘာသာတရားဟူသမွ်တို႔၌ ကိေလသာတို႔ကို ၿငိမ္ေအးေစတတ္-အရိယာပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳေပးတတ္ေသာတရားသည္ မရွိ´ ဟု ဆိုလိုပါသည္။ (သုဘဒၵပရိဗၺာဇက၀တၳဳ၊ စာ-၅၀)

သို႔ျဖစ္၍ `ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ´ က်မ္းလာ - (၁) တပုႆ စေသာ အရိယာတို႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္၌တည္၍ ရဟႏၲာျဖစ္၍ လူရဟႏၲာပုဂၢဳိလ္ဟူေသာ စကားတစ္ရပ္၊ (၂) ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္တိုင္ အသိအမွတ္ျပဳေသာ လူရဟႏၲာပုဂၢဳိလ္ ၁၇-ဦး ဟူေသာ စကားတစ္ရပ္၊ (၃) ႐ုရွားပညာရွင္၊ အိႏၵိယ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ စသူမ်ားလည္း အရိယာပုဂၢဳိလ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏ဟူေသာ စကားတစ္ရပ္၊ (၄) ကမၻာအရပ္ရပ္တြင္ရွိသည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ဘဲ (ဗုဒၶ၏ တရားကို နာၾကားခြင့္၊ သင္ယူခြင့္၊ လိုက္နာခြင့္၊ က်င့္သံုးခြင့္မရဘဲ) အရိယာျဖစ္သူမ်ား ရွိႏိုင္ေၾကာင္း စကားတစ္ရပ္-တို႔ကို အမွားဟု မွတ္အပ္ေပသည္။

ဤကဲ့သို႔ေသာ အမွားမ်ားသည္ ျပဳျပင္ရန္လိုအပ္သည့္ အမွားမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သာမညအမွားကေလးပါဟု လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားရမည့္ အမွားမ်ား မဟုတ္၍ အခ်ိန္မီျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
၎က်မ္းႀကီးထဲမွာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႏွင့္ ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္တို႔ကို အသေရမဲ့ေအာင္ ျပဳမူထားသည့္ အေရးအသားမ်ား ပါရွိေနေပရာ သာသနာေတာ္ကိုၾကည္ညိဳေသာ ပညာရွင္ဆရာေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ ခြဲျခားေ၀ဖန္ျပၾကပါမူ ေကာင္းေလစြ...။

ဓေမၼ ေဟာႏၲဳ သဂါရ၀ါ။
သာသေန ေဟာႏၲဳ သဂါရ၀ါ။
၂၀၀၇-ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ၊ ဓမၼရတနာမဂၢဇင္း
-----------------------------------------------------------------------------
ေဆာင္းပါးရွင္ဆရာေတာ္ မစိုးရိမ္စာသင္သားရဲ႕ ဆိုက္ကေန ကူးလာပါတယ္
http://www.masoeyeinsarthinthar.com/2010/08/blog-post_03.html

No comments:

Post a Comment



မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ!! ကုိယ္ပိုင္စိတ္ကူး အေတြးေလးေတြကို အေကာင္ထည္ေဖာ္ ခ်ေရးထားတာမို႔ လုိအပ္သည္မ်ားရွိေသာ္ နားလည္ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။