Sunday, July 1, 2012

ေတဘုမၼာ အဓိပၸာယ္ ရွင္းတမ္း (အပိုင္း-၁)

သီခ်င္းအမ်ဳိးအစား - ယိုးဒယား

ေရးသားသူ - က်ဳိက္လတ္ ဦးၿပဳံးခ်ဳိ


အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုသူ - ဆန္းစုႏိုင္


ေတဘုမၼာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ တရားမရလို႔ မ်ားလွသံသရာ ကာေမာဃာ ဘေ၀ါဃာ ဒိေ႒ာဃာ အ၀ိေဇၨာဃာ မကင္းတာ အရင္းခံ သူတဏွာ။


ဒိ႒ိဥာဏ္ ၀င္စား ထင္မွား ျမင္ျငားၾကတာ လူပဲ နတ္ပဲ မွတ္စြဲလို႔သာ မွားခ်က္အလြန္နာ ငါ့သား ငါ့မယား လင္သားဥစၥာ ငါ့ကိုယ္ ငါ့ဟာ အစဥ္မကြာ သကၠာယေၾကာင့္ မာနေတြ ေထာင္ၾကတာ။ ၀ိပႆနာ ၀င္စား ထင္လ်ား ျမင္ျငားၾကပါ ဘာမွ် ရွာမရ အသာရကမွန္စြာ အနတၱလကၡဏာ ျဖစ္ရင္းတည္ရင္း ပ်က္ရင္းခ်ဳပ္ခါ ႐ုပၸတိ သညာ ေဖာက္ျပန္မဆိတ္စြာ အနိစၥလကၡဏာ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားႏွစ္ျဖာ အိုနာေသမည္ အတည္မက်ပါ သခၤါရဟာ ဘင္ကာလမၾကာ ငါးျဖာဂတိမွာ ေလးဘုံအပါယ္ငရဲရြာ အ၀ိဇၨာအေၾကာင္းေၾကာင့္ သခၤါရာ ၀ိညာဏ္ နာမ္တရား ႐ုပ္တရားႏွစ္ျဖာ ေျခာက္ခုအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ဆႏၵ ပဋိစၥသမုပၸန္ ႐ႈပ္ျပန္ အတြင္းအပ တဏွာ။ ရွက္စရာေတြးေတာ့ သမုဒယပါ မဂၢေဆးနဲ႔ ကုရမွာ လကၡဏာေရးျဖင့္ ႐ႈၾကပါ။
.
**********
ကာမတဏွာ၊ ဘ၀တဏွာဟုေခၚေသာ ေလာဘႏွင့္ ဒိ႒ိ၊ အ၀ိဇၨာတို႔သည္ သတၱ၀ါတို႔ကို သံသရာတြင္ တလည္လည္ေမ်ာေနေစသျဖင့္ သမုဒၵရာႏွင့္ တူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းတို႔ကို ၾသဃဟု ေခၚပါသည္။ ထိုၾသဃေလးျဖာ သံသရာသမုဒၵရာတြင္ တလည္လည္ေမ်ာေနရျခင္း၏ အဓိကတရားခံမွာ တပ္မက္မႈ တဏွာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။

ဆံပင္ ေမြးညင္း လက္သည္း ေျခသည္း အေရ အေက်ာ အ႐ိုး အေသြး အသားတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စပ္တည္ေဆာက္ထားသည့္ ခႏၶာအိမ္ႀကီးကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္လိုက္လွ်င္ လက္သည္းကလည္း ငါ မဟုတ္၊ သူမဟုတ္။ ေျခသည္းကလည္း ငါမဟုတ္၊ သူမဟုတ္။ ဆံပင္ ေမြးညင္း အေရ အေၾကာ စသည္မ်ားကလည္း ငါမဟုတ္၊ သူမဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။ ထိုသို႔ ငါမဟုတ္ သူမဟုတ္သည္ကို ငါဟုတ္သည္ သူဟုတ္သည္ဟု စြဲယူမွတ္မွားေနျခင္းကို သကၠာယဒိ႒ိဟု ေခၚသည္။ ထိုသကၠာယအစြဲေၾကာင့္ ဒါလူပဲ၊ ဒါနတ္ပဲ၊ ဒါ ငါ့သမီး ဒါ ငါ့မယား စသည္ျဖင့္ စြဲလန္းမိျခင္းမွာ အင္မတန္မွကို ဆိုးရြားလွပါသည္။ ထိုသကၠာယဒိ႒ိ အျမင္မွား မႈေၾကာင့္ မာန္မာနမ်ားလဲ ေထာင္လႊားၾကပါသည္။

တကယ့္ ၀ိပႆနာဥာဏ္ျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ အႏွစ္သာရဟူ၍ ဘာတစ္ခုမွ မေတြ႕ႏိုင္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္သလိုမျဖစ္ရသျဖင့္ အစိုးတရမရွိသည့္ မိမိ၏ အနတၱခႏၶာႀကီးမွာ ျဖစ္ရင္း တည္ရင္း ပ်က္ရင္းျဖင့္ ေနာက္ဆုံးတြင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးသြားရပါသည္။ ဤ႐ုပ္ခႏၶာႀကီးကို အဆေပါင္းမ်ားစြာ ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္သည့္ အႏုၾကည့္မွန္ဘီလူးျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ Electron Proton Neutron စသည့္ ႐ုပ္မႈန္ ႐ုပ္မႊားတို႔ ကန္ေရျပင္ေပၚ မိုးေပါက္က်သကဲ့သို႔ တဖြဲဖြဲျဖစ္ပ်က္ေနမႈမွာ ထင္ရွားလွပါသည္။ ဘုရားရွင္က ယင္းကို အနိစၥဟု ေခၚသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္ျဖင့္ မၿမဲျခင္းကို ေဖာက္ျပန္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေဖာက္ျပန္ျခင္းကို ပါဠိဘာသာျဖင့္ ႐ုပၸတိဟု သုံးႏႈန္း၏။ ႐ုပၸတီတိ ႐ူပံ (႐ုပၸတိ = ေဖာက္ျပန္တတ္၏။ ဣတိ = ဤသို႔ ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္။ ႐ူပံ = ႐ုပ္)ဟု ဖြင့္ဆို၏။

ထိုသို႔ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာေၾကာင့္ အသားတစ္ အသားစိုင္ စသည္မ်ားကို ႐ုပ္ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အၿမဲမျပတ္ ေဖာက္ျပန္ေနမႈ ႐ုပၸတိသညာ အနိစၥလကၡဏာမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေနေသာ ဤ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာႀကီးမွာ တခ်ိန္တြင္ ဧကန္မုခ် အိုရ နာရ ေသရဦးမည္ မလြဲပါေပ။
ေဖာက္ျပန္တတ္မႈကို မျမင္မသိျခင္းေၾကာင့္ သူစြဲ ငါစြဲ စြဲေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအစြဲအလန္းျဖင့္သာ ေသသြားၾကလွ်င္ နတ္၊ လူ၊ ငရဲ၊ ၿပိတၱာ၊ တိရစၧာန္ ဟူေသာ ဂတိငါးမ်ဳိးတြင္ ငရဲ ၿပိတၱာ တိရစၧာန္ဟူေသာ အပါယ္ဂတိသို႔သာ ေရာက္ပါလိမ့္မည္။

မသိမႈ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ ေတာင့္တမႈျဖင့္ ျပဳလုပ္ျခင္း ကံသခၤါရမ်ား ျဖစ္လာရသည္။ ထို ကံသခၤါရေၾကာင့္ ဘ၀ဟု ေခၚေသာ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္တရားမ်ား ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ျဖစ္လာရသည့္ ထိုဘ၀တြင္လည္း အျမင္၊ အၾကား၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အထိအေတြ႕၊ ေတြးစရာႀကံစရာဟူေသာ အာ႐ုံေျခာက္ပါးကို ေတြ႕ျမင္ၾကပါလိမ့္မည္။

ယင္းတို႔တြင္ အျမင္၊ အၾကား၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိဟူေသာ အာ႐ုံမ်ားသည္ သတၱ၀ါတို႔ကို သာယာဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္တတ္ၾကပါသည္။ ယင္းသို႔ ဆြဲေဆာင္တတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအာ႐ုံမ်ားကို ကာမဟု ေခၚသည္။ ထိုဆြဲေဆာင္မႈေၾကာင့္ ထိုအာ႐ုံမ်ားထဲမွ ႐ုန္းမထြက္ခ်င္ေအာင္ ေႏွာင္ဖြဲ႕မိတတ္ျပန္သည္။ ထိုသို႔ ေႏွာင္ဖြဲ႕မိျခင္းကို ဂုဏဟု ေခၚသည္။ ထိုစြမ္းရည္ႏွစ္မ်ဳိးေပါင္းလ်က္ ႏွစ္သက္စရာ အာ႐ုံမွန္သမွ်ကို ကာမဂုဏ္ဟု ေခၚၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုကာမဂုဏ္မ်ားအေပၚ လိုလားမႈ တဏွာဆႏၵကို ျဖတ္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သံသရာစက္ရဟတ္က ျပတ္ႏိုင္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္းေတြးၾကည့္လွ်င္ ျဖစ္မႈပ်က္မႈ ဒုကၡသစၥာကို မျမင္ၾကသျဖင့္ တြယ္တာမႈ သမုဒယ ျဖစ္လာရသည္။ ထို တဏွာသမုဒယေၾကာင့္ ကံသခၤါရမ်ား ထပ္လုပ္မိၾကျပန္သည္။ ထိုအခါ ဒုကၡသစၥာကို ရလာျပန္ပါသည္။ ဒုကၡကို တကယ္တမ္းျမင္လာလွ်င္ တြယ္တာမႈမ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားမည္။ တြယ္တာမႈကင္းစြာျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ ၀ီရိယကို သမၼာ၀ါယာမဟု ေခၚသည္။ ထိုသမၼာ၀ါယာမသည္သာ သံသရာဒုကၡဆိုးမ်ားကို ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ကုစားေပးႏိုင္သည့္ မဂၢသစၥာ ေဆးေတာ္ျမတ္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱဟုဆိုေသာ လကၡဏာေရးသုံးပါးျဖင့္ ႐ႈဆင္ျခင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပးသည့္ ေတးစာပိုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။

.(အမွားအယြင္းရွိလွ်င္ ပညာရွင္မ်ား ေထာက္ျပျပင္ဆင္ေပးေစလိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဥာဏ္မီသမွ် ကိုယ္တိုင္ေရးျဖစ္ပါသည္။ အဆင္ေျပသလို ကူးယူမွ်ေ၀ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ Credit ကိုေတာ့ ေပးေစလိုပါသည္။ ေလးစားစြာျဖင့္ (ဆန္းစုႏိုင္)
**********

ေ၀ါဟာရရွင္းလင္းခ်က္
ေတဘုမၼာ = အပါယ္ေလးဘုံ လူ႔ဘုံႏွင့္ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္ပါ၀င္သည့္ ကာမဘုံ၊ ႐ူပဘုံ၊ အ႐ူပဘုံဟု ေခၚေသာ ဘုံသုံးပါး။

အနိစၥ = မၿမဲျခင္း

ဒုကၡ = ဆင္းရဲျခင္း

အနတၱ = အစိုးမရျခင္း

တဏွာ = တပ္မက္ျခင္း

ဒိ႒ိ = အျမင္အယူ

သကၠာယ = စြဲလန္းျခင္းဒိ႒ိတစ္မ်ဳိး

အသာရက = အႏွစ္သာရမရွိေသာအရာ (အ = မရွိ၊ မဟုတ္။ သာရ = အႏွစ္သာရ။ က = အရာ)

႐ုပၸတိ = ေဖာက္ျပန္တတ္၏။

ကာမဂုဏ္ = သာယာစဖြယ္ ေႏွာင္ဖြဲ႕တတ္ေသာ အဆင္းမ်ဳိးစုံ အသံမ်ဳိးစုံ အနံ႔မ်ဳိးစုံ အရသာမ်ဳိးစုံ အေတြ႕အထိမ်ဳိုးစုံ

ပဋိစၥသမုပၸန္ = ပဋိစၥသမုပၸါဒ = အဖန္ဖန္ျဖစ္ျခင္း။ ဘ၀ခႏၶာမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ ျဖစ္ျခင္း။
. .
ကိုးကား
ဆရာႀကီးဒဂုန္ဦးထြန္းျမင့္၏ ပါဠိသက္ေ၀ါဟာရ အဘိဓာန္
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဒီပနီ

No comments:

Post a Comment



မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ!! ကုိယ္ပိုင္စိတ္ကူး အေတြးေလးေတြကို အေကာင္ထည္ေဖာ္ ခ်ေရးထားတာမို႔ လုိအပ္သည္မ်ားရွိေသာ္ နားလည္ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။