Thursday, October 18, 2012

ဘုရားရွင္ႏွင့္ စကားအလကၤာ



``မိဘႏွစ္ျဖာ၊
ရာဇာႏွစ္ပါး၊
ျပည္တိုင္းကားကို၊
ထြားထြားေၾကညက္၊ အကုန္ပ်က္ေအာင္၊
သတ္လ်က္မခ်န္၊ ၿဖိဳဖ်က္လွန္ၿပီး၊
အနႏၲ႐ုိက္၊ ကံႀကီးထိုက္၍၊
အၿမိဳက္ငါ့လား၊ ခံစံစားသည္၊
ခ်စ္သားအရိယာ၊ မ်ားသံဃာ´´

          အထက္ပါ လကၤာစာပိုဒ္ကို ၾကည့္လွ်င္ ႐ုတ္တရက္ မေက်နပ္စရာ အဓိပၸာယ္မ်ား ေပၚလာေကာင္း ေပၚလာပါလိမ့္မည္။ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ အခ်ဳိ႕က ဗုဒၶဘာသာ စာေပက်မ္းဂန္မ်ားကို နက္နက္နဲနဲ လိုက္စားမႈမရွိဘဲ ျမန္မာျပန္ေလာက္မွ်ကိုသာ ဖတ္ၿပီး ထိပါးပုတ္ခတ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤေဆာင္းပါးသည္ မိမိတို႔ႏွင့္ ဘာသာယုံၾကည္မႈမတူသည့္ မည္သည့္ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခားကိုမွ် ထိပါးလိုစိတ္၊ တိုက္ခိုက္လိုစိတ္ အလ်ဥ္းမရွိပါ။ မိမိတုိ႔ဘာသာတြင္းမွ နားလည္ရခက္ေသာ အဓိပၸာယ္ကို ေဖာ္ျပ႐ုံမွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံလိုပါသည္။
          အထက္ပါ မဃေဒ၀လကၤာစာပိုဒ္သည္ ဓမၼပဒက်မ္း၊ လကု႑ကဘဒၵိယမေထရ္၀တၳဳတြင္ ဘုရားရွင္ ေဟာထားခ်က္ကို မာန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက လကၤာဖြဲ႕ဆိုထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လကၤာ၏ဆိုလိုခ်က္အခ်ဳပ္မွာ ``မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ မင္းႏွစ္ဦးကိုသတ္၊ တိုင္းျပည္ကိုဖ်က္ဆီး၍ အနႏၲရိယ ကံႀကီးထိုက္ကာ ငါကဲ့သို႔ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ကို ခံစားၾကရသည့္ ခ်စ္သားရဟန္းတို႔´´ဟု အဓိပၸာယ္ရပါသည္။
ဤေဟာၾကားခ်က္မွာ ဘုရားရွင္က အလကၤာသုံး၍ ေဟာထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤတရားေတာ္ျဖစ္ေပၚလာပုံမွာ
          တစ္ခါက ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားရွင္ထံ ဆည္းကပ္ခစားေနၾကစဥ္ လကု႑ကဘဒၵိယ မေထရ္သည္ ရဟန္းမ်ားျမင္ေလာက္ရာ အရပ္မွ ျဖတ္သြားမိေလသည္။ ရဟန္းမ်ားမွာ လကု႑ကဘဒၵိယမေထရ္ကို ကိုရင္ငယ္ေလးအသြင္ ထင္ေနၾကသျဖင့္ ေလးစားမႈ ေလ်ာ့ပါးျခင္း ျဖစ္ခဲ့သည္။
          ထိုအရွင္၏ အမည္မွာ ဘဒၵိယ ျဖစ္ၿပီး အရပ္မွာ ပုကြကြျဖစ္ေနသျဖင့္ လကု႑ကဟု ေခၚေၾကာင္း သိရပါသည္။ အရပ္ပုကြရျခင္းမွာ ကႆပဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက ကႆပဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ေစတီတည္ရာတြင္ အမ်ားစုက ျမင့္ျမင့္တည္ခ်င္သည္ကို ပယ္ခ်၍ အျမန္ၿပီးစီးကာ ခိုင္ခံ့ေစလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ အနည္းငယ္ႏွိမ့္ၿပီး တည္ခဲ့မိေသာေၾကာင့္ ပုကြကြ အက်ဳိးေပးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ စိတ္ကို သိေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္က
          ``ရဟန္းတို႔ ...။ ၾကည့္လိုက္ၾကပါ။ ဤရဟန္းေတာ္သည္ မိဘႏွစ္ပါးကို အရွင္းျပတ္ျပတ္ သတ္ျဖတ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲမရွိ ခ်မ္းသာစြာ သြားလာေနရေပ၏´´
ဟု မိန္႔ေတာ္မူလိုက္သည္။ ဘုရားရွင္၏ စကားကို ၾကားလွ်င္ ရဟန္းမ်ားက တစ္ပါးမ်က္ႏွာ တစ္ပါးၾကည့္ၾကလ်က္
          ``ျမတ္စြာဘုရား ... အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ အဓိပၸာယ္ျဖင့္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါသနည္း´´
ဟု ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾကရာ ဘုရားရွင္က
          ``ရဟန္းသည္ မိဘတို႔ကို သတ္၍လည္းေကာင္း၊ ဓားလွံလက္နက္ စြဲကိုင္ေစာင့္ၾကပ္ေနသည့္ ႏိုင္ငံကို ေခ်မႈန္း၍ မင္းႏွစ္ပါးကို သတ္ျဖတ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ေဘးရန္မရွိ ေအးခ်မ္းစြာ သြားလာေနရေပ၏´´
ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။
          ဤေနရာတြင္ အမိဟူသည္မွာ တဏွာကို ဆိုလိုပါသည္။ မိခင္သည္ သားသမီးတို႔ကို ျဖစ္ေစသကဲ့သို႔ တဏွာသည္လည္း ဘ၀သုံးပါး၌ သတၱ၀ါတို႔ကို ျဖစ္ေစပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တဏွာသည္ အမိႏွင့္ တူပါသည္။
         အဖဟူသည္မွာ မာနကို ဆိုလိုပါသည္။ လူတို႔သည္ အဖကို အမွီျပဳ၍ မာန္တက္တတ္ၾကသည္။ ``ငါက ဘယ္သူ႔သား၊ ငါ့အေဖက ဘာ´´စသည္ျဖင့္ ဖခင္ကို အမွီျပဳကာ လက္မေထာင္တတ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မာနသည္ ဖခင္ႏွင့္ တူပါသည္။
          အေစာင့္အၾကပ္ခ်ထားေသာ ႏိုင္ငံဟူသည္မွာ အာယတန ၁၂-ပါးကို ဆိုလိုပါသည္။ ကိေလသာတို႔ကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္ေသာေၾကာင့္ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္၊ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိ၊ အေတြးအႀကံ၊ သေဘာတရား ဤတရား ၁၂ ပါးကို အာယတနတရားမ်ားဟု ေခၚပါသည္။ ဤတရားတို႔သည္ အလြန္က်ယ္၀န္းလွသျဖင့္ ႏိုင္ငံတစ္ခုႏွင့္ တူေၾကာင္း ဘုရားရွင္ ႏႈိင္းျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံကို ခ်စ္သူတို႔သည္ လက္နက္စြဲကိုင္လ်က္ ႏိုင္ငံကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ရာဘ၀ကို ႏွစ္သက္ေစတတ္ေသာ နႏၵီရာဂဟုေခၚသည့္ တဏွာသည္ အာယတနတရားကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာေၾကာင့္ နႏၵီရာဂကို လက္နက္ကိုင္အေစာင့္ႏွင့္ ႏႈိင္းျပေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
          မင္းႏွစ္ပါးဟူသည္မွာ သႆတဒိ႒ိႏွင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိကို ဆိုလိုပါသည္။ လူအေပါင္းသည္ အစိုးရမင္းမ်ားကိုသာ မွီခိုေနၾကရ၊ မင္းလိုလိုက္ မင္းႀကိဳက္ေဆာင္ၾကရသကဲ့သို႔ မိစၧာဒိ႒ိအယူအားလုံးတို႔သည္ သႆတဒိ႒ိ (ၿမဲေသာအယူ)၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိ (ျပတ္ေသာအယူ)တို႔ကို အမွီျပဳရသျဖင့္ မိစၧာဒိ႒ိအားလုံး၏ ဘုရင္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
          ဤသို႔လွ်င္ တဏွာ၊ မာန၊ အာယတန၊ နႏၵီရာဂ၊ သႆတဒိ႒ိ၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိတို႔ကို မဂ္တရားတည္းဟူေသာ ကုသုိလ္ကံအႀကီးစားျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္သုတ္သင္ႏိုင္သည္ကို ကံႀကီးထိုက္သည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ကံႀကီးထိုက္သည္ဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ ``အမိသတ္ျခင္း၊ အဖသတ္ျခင္း၊ ရဟႏၲာသတ္ျခင္း၊ သံဃာသင္းခြဲျခင္း၊ ဘုရားရွင္ကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳျခင္း´´ဟူေသာ အကုသိုလ္ကံအႀကီးစားကိုသာ ေျပးျမင္မိတတ္ၾကပါသည္။
          ဗုဒၶဘာသာအလိုအရ ကံဟူသည္မွာ ကုသိုလ္ကံ(အျပစ္မရွိေသာ၊ ေကာင္းေသာအက်ဳိးကို ေပးေသာ အလုပ္)ႏွင့္ အကုသိုလ္ကံ(အျပစ္ရွိေသာ၊ မေကာင္းေသာအက်ဳိးကို ေပးေသာ အလုပ္)ဟု ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါသည္။ ထိုကုသိုလ္ကံ အကုသုိလ္ကံတို႔တြင္လည္း အႀကီးအေသး အစားစား ကြဲျပားပါသည္။
          ဤေနရာတြင္ မဂ္ကုသိုလ္သည္ ကုသိုလ္တကာတို႔တြင္ အတိုင္းအဆမရွိ အႀကီးဆုံးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အနႏၲရိယကုသုိလ္ကံအျဖစ္ မာန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက စပ္ဆိုထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အကုသိုလ္အနႏၲရိယကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။
          ထိုအနႏၲရိယ အႏႈိင္းမဲ့မဂ္ကုသိုလ္(အရဟတၱမဂ္)တရားကို ရရွိသျဖင့္ အရဟတၱမဂ္၏အက်ဳိးျဖစ္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ဆိုက္၍ ရဟႏၲာျဖစ္ေနသည့္ လကု႑ကဘဒၵိယမေထရ္သည္ ငါဘုရားကဲ့သို႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ခံစားေနသူျဖစ္ေၾကာင္း ရဟန္းတို႔ကို ဘုရားရွင္က မိန္႔ၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
          တစ္နည္းအားျဖင့္ ငါဘုရားကဲ့သို႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ခံစားလိုလွ်င္ တဏွာ၊ မာန၊ အာယတန၊ နႏၵီရာဂ၊ သႆတဒိ႒ိ၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိတို႔ကို ျဖတ္ေတာက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပုကြကြျဖစ္ေနသည့္ လကု႑ကဘဒၵိယမေထရ္ကို ျမင္ၿပီး ခပ္ရႊင္ရႊင္ျဖစ္ေနသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏စိတ္ကို ဘုရားရွင္က သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူသျဖင့္ တရားအေပၚ အာ႐ုံစုစည္းမႈ ပိုျဖစ္လာေအာင္ ပေဟဠိျဖင့္ အေျဖညႇိကာ ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
          ထုိတရားေတာ္ကို ျမန္မာျပန္မွ်ေလာက္သာ ဖတ္မိလွ်င္ ``ဗုဒၶဘာသာတရားက ဘာလဲဟ´´ ဟု ေ၀ဖန္မိၾကပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ မုံေရြးဆရာေတာ္၏ သတပဒိကပုစၧာက်မ္းလာ အေျဖကို ျပန္လည္စဥ္းစားရင္း တင္ျပလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

1 comment:

  1. titanium wire - The best telegram channels on iTech - The
    Tioga Wire: 10-10-2021 (RTG) - titanium density Telegram samsung galaxy watch 3 titanium channel channel is an titanium granite interesting titanium exhaust tips Telegram channel chi titanium flat irons from the creators of iTech.com,

    ReplyDelete



မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ!! ကုိယ္ပိုင္စိတ္ကူး အေတြးေလးေတြကို အေကာင္ထည္ေဖာ္ ခ်ေရးထားတာမို႔ လုိအပ္သည္မ်ားရွိေသာ္ နားလည္ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။